Nasza wycieczka rozpoczęła się od miejsca głębokiej refleksji i historycznego znaczenia.
Muzeum Auschwitz-Birkenau, położone w Oświęcimiu, było największym z niemieckich
nazistowskich obozów koncentracyjnych i zagłady. Zwiedzanie tego miejsca było
niezapomnianym doświadczeniem, które pozwoliło nam zrozumieć ogrom tragedii, która
miała tam miejsce. Przewodnik oprowadził nas po terenie obozu, pokazując baraki, komory
gazowe i inne miejsca pamięci.
Drugiego dnia przenieśliśmy się w serce Tatr. Naszym celem było Schronisko Murowaniec,
położone na wysokości 1500 m n.p.m. w Dolinie Suchej Wody Gąsienicowej. Wędrówka do
schroniska była niesamowitym doświadczeniem, pełnym pięknych widoków na tatrzańskie
szczyty i doliny. Po dotarciu na miejsce, odpoczęliśmy w schronisku, ciesząc się ciepłym
posiłkiem i przytulną atmosferą.
Trzeciego dnia przekroczyliśmy granicę i wyruszyliśmy na Słowację. Naszym pierwszym
przystankiem była Jaskinia Bielańska, jedna z najpiękniejszych jaskiń w Tatrach. Zwiedzanie
jaskini pozwoliło nam odkryć wspaniałe formacje skalne, stalaktyty i stalagmity, a także
podziwiać podziemne jeziora. Następnie udaliśmy się na spacer w koronach drzew w
Bachledce – to była wyjątkowa atrakcja, która pozwoliła nam spacerować po specjalnych
platformach zawieszonych wysoko wśród drzew, oferując niesamowite widoki na okolicę.
Dzień zakończyliśmy w urokliwym miasteczku Lewocza, które zachwyciło nas swoją
zabytkową architekturą i klimatem.
Czwarty dzień spędziliśmy ponownie w polskich Tatrach. Rozpoczęliśmy od wędrówki
Doliną Kościeliską – jednym z najpiękniejszych i najpopularniejszych szlaków tatrzańskich.
Dolina oferowała malownicze widoki, liczne jaskinie i ciekawostki geologiczne. Po powrocie
z górskiego szlaku, przenieśliśmy się do Zakopanego, gdzie czekał nas spacer po słynnych
Krupówkach. To miejsce pełne sklepików, restauracji i kramów z pamiątkami, tętniło życiem
i było doskonałe do relaksu po dniu pełnym wrażeń.
Ostatni dzień naszej wycieczki spędziliśmy na zabawie i relaksie w Energylandii –
największym parku rozrywki w Polsce, położonym w Zatorze. Energylandia oferowała
atrakcje dla osób w każdym wieku, od ekstremalnych rollercoasterów po wodne atrakcje i
spokojniejsze przejażdżki dla najmłodszych. Spędziliśmy tutaj cały dzień, korzystając z
różnorodnych atrakcji i ciesząc się niezapomnianą zabawą.
Szczególne podziękowania kierujemy w stronę pensjonatu Pokoje gościnne Weronika
(https://weronika-murzasichle.pl/), przewodnikowi Jakubowi
Wolakowi, biurze podróży Tworzymy wycieczki (https://tworzymywycieczki.pl/ ) i PKS
Sokołów Podlaski za pomoc w przygotowaniu naszej wycieczki.