POWIAT WĘGROWSKI realizuje
projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „SZKOŁY z DUCHEM CZASU –
wsparcie rozwoju edukacji szkół powiatu węgrowskiego” nr RPMA.
10.01.01-14-b664/18. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w
ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 Priorytet
X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i
młodzieży, Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych).
Beneficjent: Powiat
Węgrowski
Cel projektu: Podniesienie
jakości i unowocześnienie edukacji ogólnej na terenie powiatu węgrowskiego poprzez podniesienie
kompetencji 160 uczniów (w tym 48 uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych
i edukacyjnych oraz 98 dziewcząt) i 36 nauczycieli (w tym 27 kobiet) z dwóch
szkół średnich kształcenia ogólnego tj. I
LO im. A. Mickiewicza w
Węgrowie, II LO wchodzącego w skład ZSP im. J. Kochanowskiego w Węgrowie
oraz Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Jaworku do końca czerwca 2020 r.
oraz doposażenie placówek w nowoczesne
pomoce i sprzęt (w tym TIK) dzięki wdrożeniu trzech kompleksowych programów edukacyjno-rozwojowych polegających
na:
·
Podniesieniu co najmniej 2 kompetencji kluczowych i 5 powiązanych z nimi
umiejętności/postaw niezbędnych na rynku pracy u co najmniej 160 uczniów (98K)
ww. placówek poprzez objęcie ich dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi
(wyrównawczymi i rozwijającymi) prowadzonymi przez nauczycieli m.in.: zajęcia
pozalekcyjne z języków obcych i warsztaty podnoszące 5 umiejętności u każdego ucznia),
przedmiotów matematyczno–przyrodniczych przy wykorzystaniu metody eksperymentu,
zajęć informatycznych TIK;
·
Podniesieniu kompetencji kadr wszystkich 3 szkół (36os.,27K) w zakresie kształtowania
postaw/umiejętności na rynku pracy u uczniów, pracy na e-zasobach, korzystania z
narzędzi TIK w praktyce, w obszarze programowania i praktycznego wykorzystania
metody eksperymentu oraz w obszarach pedagogiki specjalnej i kompetencji
wychowawczych dla nauczycieli i pracowników MOW w Jaworku;
·
Wzmocnieniu potencjału 3 szkół powiatu w nauczaniu opartym na metodach eksperymentu
dzięki doposażeniu 8 pracowni przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, w tym
utworzeniu 1 międzyszkolnej pracowni chemicznej w I LO w Węgrowie
(udostępnionej 2 pozostałym szkołom) i praktycznemu wykorzystaniu zakupionych
pomocy do prowadzenia eksperymentów w szkołach;
·
Wzmocnieniu potencjału 3 szkół powiatu w nauczaniu kompetencji TIK
dzięki doposażeniu w nowoczesne narzędzia TIK oraz wzmocnienie infrastruktury
sieciowo-usługowej;
·
Podniesieniu efektów rewalidacyjnych MOW w Jaworku (SP) dzięki
doposażeniu w specjalistyczne narzędzia i pomoce oraz wsparciu indywidualizacji
24 uczniów SPEDU ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z niepełnosprawnościami
poprzez zastosowanie specjalistycznych terapii/zajęć w oparciu m.in. o
konsultacje z rodzicami.
Rezultaty projektu:
·
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia
zajęć edukacyjnych: 3
·
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie
do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 3
·
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne
po opuszczeniu programu: 160
·
Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje
po opuszczeniu programu: 36
·
Liczba uczniów, u których u których nastąpił wzrost co najmniej 2
kompetencji kluczowych i 5 powiązanych z nimi postaw/umiejętności niezbędnych
na rynku pracy po opuszczeniu programu: 160
·
Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, u których nastąpił
wzrost efektów stymulowania rozwoju poznawczego i zmniejszania trudności w
opanowaniu wiadomości i umiejętności szkolnych po o puszczeniu programu: 20
·
Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji
cyfrowych: 150
· Liczba szkół i placówek
systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia
zajęć edukacyjnych: 3
·
Liczba
szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie: 3
·
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych
lub umiejętności uniwersalnych w programie: 200
·
Liczba
podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK): 3
·
Liczba
nauczycieli objętych wsparciem w programie: 40
·
Liczba
nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu: 30
·
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania co najmniej 2
kompetencji kluczowych oraz 5 powiązanych z nimi postaw/umiejętności
niezbędnych na rynku pracy w programie: 200
·
Liczba uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym uczniów
niepełnosprawnych) objętych indywidualizacją/zajęciami specjalistycznymi w programie:
24
·
Liczba utworzonych pracowni międzyszkolnych udostępnionych pozostałym 2
szkołom podlegającym pod ten sam organ prowadzący w ramach współpracy
dotyczącej wykorzystania posiadanych zasobów: 1
·
Liczba szkół wyposażona w sprzęt i pomoce do pracy z uczniami o
specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym uczniami niepełnosprawnymi) w
programie: 1
·
Liczba szkół, których uczniowie i nauczyciele zostali objęci kompleksowym
programem wsparcia w ramach 4 typu projektu (Indywidualizacji pracy z uczniem o
specjalnych potrzebach edukacyjnych): 1
·
Liczba szkół, w których podjęto współpracę z rodzicami w procesach
wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych: 1.
Okres
realizacji projektu: 03.06.2019
r. – 30.06.2020 r.
Całkowita
wartość projektu ogółem: 984 296,71 zł brutto
Wartość
wydatków kwalifikowalnych: 984 296,71 zł brutto
Wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej: 787 437,37 zł brutto (94,92%)
I Liceum
Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Węgrowie
ul. Adama Mickiewicza 3
07-100 Węgrów
(0 25)
792 44 24
lo_weg@poczta.onet.pl
Paweł Piotrowski